12 Temmuz 2010 Pazartesi

Dün akşam dünya kupası finalini seyrettim. Futbol oynayan bir takımla, sertlik ve yıldırma taktiği almış iki takımın mücadelesi idi. Takdiri ilahiye bir daha inandım. Her şeye, hatta en golcü futbolcusunun hasbelkader iki pozisyonuna rağmen futbol oynayanlar kazandı.

Bu sabah şöyle gazetelere bakınca gördümki keyifli bir haftaya başlamak yine zor. Referandumdan başka hiçbir şey konuşulmuyor.
Hatırlayalım; 12 Eylül Anayasasına her kesimden 17 milyonun üstünde vatandaş evet demişti. Bunların bir kısmı dökülen kanın durması için, bir kısmı askerden korkudan ( ki o zaman romandaki gibi büyük birader görüyor tarzı dinleme gözleme teknikleri gelişmemişti) son kısmıda sol karşıtı olduğu için evet oyu kullanmıştı.Ama o gün hayır oyu veren 1.6 milyonun büyük çoğunluğu sol tandanslıydı. Şimdi, benim anlayamadığım, o anayasaya evet diyenlerin şimdi niye evet dedikleri anayasayı değiştirmek içi oy vereceği?
Anlayamadığım birşey daha; değişiklik iktidara yargı üzerindede büyük yetki veriyor. Peki şayet seçimde başka bir parti veya bir koalisyon bu yetkilere sahip olup olası dokunulmazlıkları kaldırır ve yargı kontrolu ile çeşitli işlemler yapar ise ne olacak?
İşte beni korkutan bu. Hakkında bir dolu dosya olanlar bu anayasa değişikliği için bastırıyorsa demekki seçimi garantiye almışlar demektir.
Sakın yanlış anlaşılmasın, ben politik bir insan değilim. Bunlar sadece bir gözlem.
AK partinin doğrularını gözardı etmiyorum. Bende Ortadoğuda Türkiye ile Amerika ve İsrailin çıkarlarının ergeç çatışacağına inanıyorum. Bu konuda milletlerarası terbiye dahilinde çıkışlar yapılması gereklidir. Ancak Talabaniyi başkan yaparak, Amerikanın çıkarları doğrultusunda bölgede hakim kılmaya çalıştığı, Osmanlıdan beri Türk düşmanı Barzaninin Türkiyede karşılanış ve ağırlanış şekli içimi acıtıyor.

En sonunda yaz geldi. havalar bu hafta 30'ların üzerine çıkacakmış. Yaz da gelemedi derken sıcaktan şikayet etmemiz yakındır. Ee 28 sene önce %90 üzeri oy verdiğimiz anayasaya hayır diyebileceğimiz gibi.

Hadi iyi geceler.

2 yorum:

  1. "hayırlı" referandumlar...
    gün olur devran döner... demokrasi herkese lazım olur...

    YanıtlaSil
  2. oy oy oyyyyy....döktürmüşsün canıkom ....eline sağlık..
    Bir de daha az politika kokusu alsam yazılarından !!!!!

    YanıtlaSil