30 Ağustos 2010 Pazartesi

Erken bir sabah

Sabah uyku tutmadı, çok erken kalktım. Kahve içip gazeteleri beklerken aklıma ilk yurt dışı seyahatlerim geldi. Rahmetli babam Fransız Compagnie İnternationale des Wagon Lits kısaca Wagon Lits, Türkçesi Yataklı Vagon şirketinde çalışırdı. Bu sebeple ilk yurt dışı seyahatlerim hep trenle olmuştur. Ama oyle kısa yolculuklar değil, 3gece 4günlük yolculuklar. 1950-1955 arasında İstanbul-Beyrut-İstanbul ve İstanbul-Paris-İstanbul seyahatlerim az değildir. İstanbul-Beyrut pek eğlenceli değildi ama cocuk aklımla Paris yolculuklarına bayılırdım. Babam orijinal Orient Express' seçmezdi.( İst-Bükreş-Budapeşte-Viyana-Munih-Paris) Onun yerine adını Alplerdeki uzun tünelden alan Simplon Orient Express'i seçerdi. İst-Sofya-Belgrat-Trieste-Venedik-Milano-Lozan-Paris arasındaki yolda Bulgaristan hariç her sınırda lokomotif ve daha önemlisi vagon-restoran değişirdi.Hayatımda ilk balkan yemeklerini orada tattım. İlk domuz pastırmamı, ricotta soslu spagettimi oralarda yedim. Trieste ve Venediğin tren yolundan görünüşü bambaşkadır. Sonunda Parise gelip Gare de L'est'e indiğinizde bir hüzün çöker, bir heyecan başlar
Belki cocukluk abartısı ama, düşünüyorum da şimdiki en lüks kara yolculuğu o kadar hoş, o kadar mistik olamaz.

3 yorum:

  1. cankom,biliyorsun ben de rahmetli dedemle her yaz böyle avrupa turuna çıkardım.ama trenle değil de araba ile..ve de hep içimin bir köşesinde büyüyünce kendi arabamla bu seyahati yapma fikri olurdu..Tabii ben büyüyemediğim için bunu yapamadım(hahahaaa).Tadı damağımda kalan bu seyahati belki ikimizde büyüdüğümüz vakit yaparız .Ne dersin ???Şaka bir tarafa o zamanlar seyahatler böyle miydi ne ?

    YanıtlaSil
  2. işte budur, hem tren bem vagon li hem güzel memleketler ve yemekler, allah bilir vagonları çeken 56000 lik buharlılar...
    aslında hala trenle bir avrupa seyahati yapılma imkanı var...

    YanıtlaSil
  3. Ama şimdi elektrikli makinalar lüzumsuz bir hız. Bir yerde de dediğin doğru insan araştırır ve parasını verirse herhalde o günlere yakın birşeyler bulur.

    YanıtlaSil